FirmaRóżności

Jak zbudować branding swojej firmy?

Według statystyk co czwarta firma upada po rocznym funkcjonowaniu na rynku. Dzieje się tak z wielu powodów, ale najczęściej jest to brak skutecznego brandingu. Zadbanie o świadomość swojej marki, jej skuteczny przekaz, to podstawa do sukcesywnego rozwoju i generowania coraz większych zysków.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim zadbaj o jasny i pozytywny wizerunek firmy od początku działalności. Dobry biznesplan to podstawa, ale to nie wszystko. Zdecyduj się, jakie produkty chcesz promować i do jakiej grupy docelowej mają być skierowane. Klient musi wiedzieć, co może zyskać, korzystając z usług marki i mieć pewność, że warto się zainteresować tą, a nie inną usługą. Nie jest to może proste, ale warto poświęcić więcej czasu na branding, aby móc za jakiś czas zbierać owoce swojej ciężkiej pracy.

Root streenght – wartości marki, o których się mówi

Każda firma kojarzy się z jakimiś wartościami. Zanim określisz i wypiszesz na kartce zalety swojej marki, zadaj sobie kilka kluczowych pytań. Wśród nich nie może zabraknąć tego o pomysł na biznes. Jeśli nabywca usług przez ciebie promowanych ma mieć pozytywne zdanie na ich temat, ty musisz go do tego przekonać.

Competitive Environment (konkurencja) i Target (grupa odbiorców produktów)

Zanim Klienci trafią do ciebie, mogą skorzystać z usług innych konkurencyjnych firm. Twoim zadaniem jest określić kto i do kogo zwróci się, szukając konkretnych usług i produktów. Dlatego też niezwykle ważne jest to, aby określić już na początku grupę docelową, do której skierowane będą twoje usługi. Możesz podejść do tego punktu, uwzględniając aspekt demograficzny, płeć, wiek i wyzwane przez nie wartości.

Customer Insight, czyli tzw. Konsumencki Insight oraz Benefits (korzyści dla twoich Klientów)

Musisz wiedzieć, jakie korzyści będzie dostarczać Twoja marka Klientom. Jeśli dokładnie je przeanalizujesz, to wtedy możesz wypisać przykłady grup ludzi, którzy z jakichś powodów nie skorzystają z usług marki. Aby znaleźć odpowiedzi na szereg pytań z tego punktu, konieczne jest wniknięcie w wartości, jakim dana grupa ludzi jest wierna. Ważne są też problematyczne sytuacje, z jakimi się borykają. Wtedy będzie łatwiej dotrzeć do nich z konkretną propozycja sprzedażową.

Korzyści, jakie będą czerpać od ciebie Klienci, mogą być wieloaspektowe. Na pewno trzeba uwzględnić psychologiczne i fizyczne czynniki, które mają w procesie sprzedaży ogromne znaczenie.

Discriminator (bo musisz się czymś wyróżniać) oraz Reasons To Believe (zbuduj zaufanie swoich Klientów)

Każdy, kto chce zaistnieć na rynku, musi się czymś wyróżniać. Potencjalny nabywca przesiewa przez gęste sito mnóstwo produktów i usług oraz wybiera tylko te najlepsze. Klient musi uwierzyć, że u ciebie znajdzie coś, czego nie ma kto inny. Wyróżnienie się choćby jednym małym elementem to istotna kwestia brandingu.

Values, Beliefs, Personality (podstawowe wartości i osobowość marki)

Każda marka musi mieć mocną osobowość. Zbuduj jej fundament już na początku, aby jawiła się jako interesująca i przekonywająca dla Klientów. Może ci w tym pomóc „Essence”, czyli hasło przewodnie marki, tzw. „claim”. Rozpropaguj je w marketingowym kampaniach, ale też w newsletterach i innych formach marketingowego przekazu.

Ręczniki reklamowe i inne gadżety, które udują mocny branding

Jeśli zależy ci na zatrzymaniu Klienta, obdaruj go, chociaż drobnym gadżetem. Na pewno twój gest nie pozostanie bez echa i na długo zapisze się w pamięci odbiorcy. Ręczniki reklamowe to świetny pomysł na przemycenie claimu marki w ciekawy i oryginalny sposób. Jeśli zdecydujesz się na taką formę reklamy, pamiętaj o tym, aby zadbać o jakość twojego produktu.

Ręczniki reklamowe powinny być wykonane z przyjaznego dla skóry materiału. Najlepiej, aby była to bawełna naturalna z ekologicznych upraw. Mogą mieć kształt kwadratu (przydatne najczęściej w kuchni lub łazience) lub prostokąta (można je zabrać nad wodę czy wykorzystać jako ręcznik kąpielowy).

Dla stałych Klientów warto przygotować eleganckie zestawy podarunkowe. Ręczniki reklamowe zapakowane w drewniane pudełko czy celofan obwiązane wstążką, prezentują się niebanalnie. Możesz wybrać nadruk cyfrowy, relief z tłoczeniem, bordiurę żakardową, ręcznik z haftem czy kolorowo tkany. Pomysłów jest mnóstwo.

Jeśli zadbasz o Klienta, ten na pewno do ciebie wróci. Postaw na dobry branding i wysoką jakość swoich produktów, aby Twoja oferta była zawsze lukratywna. Wkład pieniędzy na reklamę zwróci ci się z nawiązką, jeśli dobrze rozplanujesz marketingowe działania firmy.